foto1
Belge form dökümanlar evrak
foto1
Windows word excel powerpoint access frontpage ms paint
foto1
Soru bankası tüm sınıflar branşlar için sorular bilgisayar testleri
foto1
Eba zümre plan hem zümre ve planları
foto1
Açıklamalı atasözleri ve deyimler biyografiler il il Anadolu efsanleri
Atama sorgu zümre eba sivil savunma öğretmen ders kitapları hem gorev dağılımı öğretmen nobet çizelgesi çevre formu çalışma programı arşiv açık öğretim osym teog yök duyuru trafik işaretleri sözler bilmeceler deprem beynimiz çocuğa dini bilgiler sorular cevaplar verimli ders çalışma burs verenler üniversiteler güvengen davranış meb yüz eser sınav soru cevap amerikanın keşfi soykırım Türk tarihi devletleri eğitim motivasyon videoları word excel point mspaint wordart program yazılım donanım skype ascii dos outlook internet frontpage .Read More...

Bizim Okul

İdareci öğretmen ve öğrencilere yönelik bir eğitim sitesi

.

...

Kullanıcı Oyu: 0 / 5

Yıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değil
 

Bilgisayar Nedir?

image001

Bilgisayarın tarifini yaparken her şeyi kesin çizgilerle ayırmanın bir anlamı yok, ama önce bir düşünelim bilgisayar ne işimize yarayabilir, biz bilgisayarla hangi işlemleri gerçekleştirebiliriz. Yaptığımız çalışmalarda bilgisayarın bize sağlayacağı kolaylıklar neler olabilir.

Bir daktilo ,bir hesap makinesi, bir müzik dinleme aleti, bir film izleme makinesi, bir telefon ,bir kamera, bir faks, bir gazete, bir radyo, bir fotoğraf tab etme cihazı, bir……bir…. vs.vs.vs. bu örnekleri çoğaltmaya devam edebiliriz, hatta gelişen teknolojiye bağlı olarak çok daha yeni seçenekler buraya eklenecektir. En basit haliyle on beş yirmi yıl öncesini düşündüğümüzde acaba bugün bilgisayarda gördüğümüz veya yaptığımız işlemlerin kaç tanesini bir gün bir elektronik makinede gerçekleştirebileceğiz diye düşünebilirdik. Bilgisayarda film izlemek, bilgisayarla dünyanın başka bir ucunda bulunan tanıdıklarımızla sözlü yazılı ve görüntülü olarak haberleşmek, bilgisayarımızda istediğimiz müzikleri veya video klipleri izlemek hele hele baktığımız veya izlediğimiz bir web sitesindeki görüntüyü aynı anda dünyanın başka bir ucunda bulunan bir başkasının da aynı anda izlediğini düşünmek, hepsi birer hayal gibi olsa da, birer gerçek. Aradığımız bürolarda karşımıza çıkan sekreterler yerine dijital sesleriyle bize yol gösteren akıllı makineler. İstediğimiz anda dünyanın başka bir ülkesinde bulunan bir sanal mağazada istediğimiz bir kitabı veya bir eşyayı hiç uğraşmadan yol gitmeden pazarlık yapmadan gümrük derdi yol işkencesi hiçbirini yaşamadan anında almak ve ayağımıza getirtmek. Arabamızda giderken ne kadar yakıtımızın kaldığını bu yakıtla ne kadar daha yol alabileceğimizi hesaplayan dijital elektronik sistemler. Uydudan sinyal alarak gideceğimiz yerin adresine göre bizi yönlendiren yol bilgisayarları. Tonlarca ağacın kırılması ile oluşacak kâğıtlara yazılan kitaplar yerine klavyemizin ucunda mausla kumanda ederek okuduğumuz kitaplar.

Evimizde otururken iş müracaatında bulunmak gireceğimiz bir sınav için veya girmiş olduğumuz bir sınavın sonuçlarını zahmetsizce klavyemizin tuşlarına dokunarak öğrenmek, oturduğumuz yerden bankacılık işlemleri borsa işlemleri yapmak hepsi 20 yıl önce hayal gibi görünse de günümüzde bir gerçek!....

Şimdi de tüm bu verdiğimiz örnekler ışığında bilgisayarı tanımlamaya kalkarsak acaba Bilgisayar Nedir?

Kendisine kullanıcısı tarafından yüklenen bilgileri ve komutları alan, işleyen, sonuçlandıran, saklayan ve istenildiğinde sonuçlarını kullanıcısına sunan elektronik bir alettir diyebiliriz, bu tanımlamayı daha farklı şekillerde de yapabiliriz.

Bilgisayar iki ana bölümden oluşur. Donanım ve yazılım. Aşağıdaki şekli dikkatlice inceleyelim ve bilgisayar üzerinde bulunan nesneleri tek tek tanıyalım.

1-Kasa
2-Floppy veya disket sürücü 
3-Açma kapama düğmesi (POWER) 
4-CD veya DVD sürücü 
5-Monitör
6-Hoparlör
7-Reset düğmesi
8-Klavye 
şimdi de donanımı tüm yönleriyle tanımaya çalışalım

Donanım: Bilgisayarımıza dışarıdan baktığımız vakit gördüğümüz her şeye donanım diyoruz. Kasa içerisinde bulunanlara iç donanım kasa dışında bulunanlara dış donanım diyoruz. Bunlar monitör, kasa, ekran kartı, ses kartı, klavye, yazıcı, mainboard, maus, CD, DVD, disket, ışıklı kalem, flashdisk, barcode, tarayıcı, joyistick, bağlantı kabloları, Ethernet, güç kaynağı, Bluetooth, web cam, kamera vs................... diye sıralanabilir.

Yazılım: Bilgisayarımızın çalışmasını sağlayan her türlü programa yazılım diyoruz. Yazılımı iki kısımda inceleyeceğiz:

a-Sistem yazılımları: Sistem yazılımlarına işletim sistemleri diyoruz. Peki, işletim sistemi neye diyoruz? İşletim sistemi kısaca Bilgisayar, çevre birimleri ile kullanıcı ve program arasında koordinasyonu sağlayan yazılımlardır. İşletim sistemleri tekli ve çoklu olarak iki kısma ayrılır.

Tekli işletim sistemlerine örnek: MS Dos, Windows. Sadece bir kullanıcının bilgisayarını çalıştıran işletim sistemleridir.
Çoklu işletim sistemlerine örnek: Windows NT , Unix,.... Bir ağ üzerinde bulunan ve bir ana makineye bağlı olan birden çok bilgisayarın sağlıklı olarak çalışmasını sağlayan işletim sistemleridir. Örnek okullar, bankalar, holdingler. Bu gibi kurumlarda bir ana makine ve ona bağlı terminaller vardır ve kullanıcılar hem bu ana makineye bağlı olarak hemde ferdi olarak hiç bir sorun yaşamadan bilgisayarlarında her istedikleri işlemi gerçekleştirebilirler.

b-Programlar: Programları iki grupta inceleyeceğiz;

a-Programlama dilleri; İki kısma ayırıyoruz:

1-Alt düzey programlama dilleri; Assembley, Makine dili gibi programlama dilleridir. İleri düzey bilgisayar kullanıcıları ve programcılar tarafından kullanılan programlama dili olup sistem yazılımlarında kullanılır.

2-Üst düzey programlama dilleri; COBOL, FORTRAN,Ada, BASIC, C, Pascal, vb.. Programcılar tarafından kullanılır. İşyerlerinde kullandığımız programlar , oyunlar vs. bu programlama dilleri ile programcılar tarafından yazılır.

b-Programlar:

1-Kelime işlemci programlar: Bilgisayarımızı bir daktilo gibi kullanmamızı sağlayan programlardır. Düşünelim elimizde bir dosya kâğıdı var ve bunun üzerine yazı yazmak istiyoruz. İstediğimiz yazıları yazarçizer biçimlendiririz. Hatalar yapmışsak siler düzeltiriz. İhtiyaç duyduğumuzda biçimlendirir renklendirir resim ekleriz. Kullanmak için kaydedip saklarız. En gelişmiş örnek olarak Microsoft Word gösterilebilir.

2-Hesaplama tabloları: Her türlü hesaplama işleri için kullanacağımız programlardır. Dört işlem, faiz, geometri veya şartlı hesaplamalar için misal şu şundan büyükse bunu buradan al gibi hesaplama işlemlerinde kullandığımız programlar, ayrıca grafik çizmek gibi. En gelişmiş örneği Excel’dir ileride Excel i anlatırken daha geniş olarak açıklayacağız.

3-Veri tabanı programlar: Eldeki verileri sayamızı onlar hakkında sağlıklı bilgilere ulaşmamızı sağlayan programlardır. Depo işyeri okul vs gibi yerlerde gelen giden kalan ayrılan düşülen zayi olan varlıkların tespiti için kullanılır. Örnek olarak bir okulu düşünelim her yıl yeni kayıt olan öğrenciler var mezun olanlar var nakil gelenler, nakil gidenler var yaş guruplarına göre cinsiyetlerine göre öğrencileri gruplara ayırmamız ve kesin sayıları çıkarmamız gerekiyor. Bu işlemi yapabileceğimiz programlara veritabanı programları diyoruz. En gelişmiş örneği Access’tir. Ama şunu düşünelim bir sınıfta bulunan öğrencilerin sayılarını gösteren bir sınıf listesi de bir veritabanıdır. Bu listeye baktığımızda biz sınıf mevcudunu öğrencilerin numaralarını cinsiyetlerini görebiliyoruz kısaca bilgileri sayabiliyoruz. İşte verilere en kolay şekilde ulaşmamızı sağlayan programlara veritabanı diyoruz. İlerde Access in kullanımını anlatırken daha geniş olarak açıklamalarda bulunacağız.

4-Sunu programları: Anlatılanın dinleyenler tarafından daha kolay anlaşılması, etkili bir tanıtım amacıyla yapılan çalışmaların gerçekleştirildiği programlara sunu programları diyoruz. Şöyle düşünelim biz bir pazarlamacıyız. Pazarlamasını yapacağımız ürünün tanıtımı için müşterilerimizi bir salonda topladık ardından onlara ürünü anlatırken daha etkili olması için bir sunu cihazı ile bilgisayarımızdaki görüntüleri ekrana yansıttık Ekranda rahatlıkla görülebilen efektlerle süslenen ve müzikle desteklenen bir anlatım mutlaka izleyiciler üzerinde daha fazla etki bırakacaktır. İşte bu tür programlara sunu programları diyoruz en tanınmış örneği biri de Powerpoint’tir.

5-Sıkıştırma Programları: Bilgisayarımıza yüklediğimiz veriler ilk halleri ile çok geniş yer kaplarlar buda bilgisayarımız belleğinin çok kolay dolmasına sebep olur. Hâlbuki bize geniş bellek alanları lazımdır. Tüm verilerimizi saklayabilmek için bellek alanlarında boşluklar açmalıyız. Bu iş için verileri sıkıştırmak ve 1000 kblık bir dosyayı 300 kilobayta indirmek bizim işimizi kolaylaştırır. Özellikle sık sık kullanılmayan verilerin fazla yer kaplamaması için verileri sıkıştırıp öylece belleklerde saklarız. Hem virüs bulaşma riski azalır hemde daha az yer kaplarlar işte bu gibi verileri sıkıştıran programlara sıkıştırma programları diyoruz. Winzip, Winrar gibi,

6-Multimedya Programlar: Müzik dinlemek, film izlemek televizyon radyo dinlemek gibi işlemleri gerçekleştirebileceğimiz programlardır. Örnek Winamp, Win Media Player vs gibi.

7-Internet programları: İnternete gezinmemizi ve değişik işlemler yapmamızı sağlayan programlardır. Örnek dosya indirme (Download yapma) Dosya yükleme (Upload) işlemleri tarayıcı programlar bunlara da kısaca Internet programları diye sayabiliriz.

Özel amaçlı programlar: Özel amaçlı program diye bir tanımlama yok sadece bazı programcılar bu programlarda bir görev yerine getiriyor o halde bunları da bir kategoride toplayalım derken bir kısım programcılar ise bunu kabul etmemektedir. Özel amaçlı programlara örnek olarak muhtarlık programı, muhasebe programı, eczane programı, Market programı, Emlakçi programı. vs.... Bu programlar sadece kendilerine verilen görevi yerine getirirler bunun haricinde herhangi bir işlem yapamazlar.

Tabi ki bu tanımlamaları daha farklı yapanlar da olabilir. Biz şimdi donanımın önemli bir kısmını oluşturan klavyeyi tanımaya çalışalım:

Donanım deyince ilk aklımıza gelecek eleman tabiî ki klavyedir. Klavye üzerindeki tuş sayısı gelişen yazılım, teknoloji ve kullanılan ortama bağlı olarak değişir. Aşağıdaki şekle bakalım:

Hangi tuş hangi işlemi gerçekleştirir. Klavye üzerinde nerede bulunur tanıyalım.

image003image002

Klavye de bulunan tuşların üzerlerine isim yazmasa bile, yukarıdaki şekilde ki görünümüne bakıp veya üzerindeki işaretlere bakarak isimlerini açıklayalım

1-Esc
2-F tuşları 
3-Caps Lock 
4-Tab
5-Alt
6-Space Bar
7-Shift
8-Enter
9-Ok tuşları 
10-Rakam tuşları 
11-Harf tuşları
12-Üst Rakam Tuşları 
13-Back Space

Klavye: Genel olarak iki model diye düşünülür bunlar F ve Q klavyedir. Birbirinden farklılıkları ise başlangıç harfleri ile olur. Eğer başlangıç harfi:

“Q” ile başlamış ise “Q” klavye

“F” ile başlamış ise “F” klavye diye tanımlanır.

Klavye üzerindeki tuşların sayısı her geçen gün biraz daha artmakta olduğundan burada tuşların sayısı ile ilgili bir açıklama yapmayacağız sadece en çok kullanılan tuşları tanımaya çalışacağız:

ESC: Klavyenin üst sol köşesinde ki tek tuştur. Verilen en son komutu geri alır. İşlemi iptal eder.

“F” tuşlarını kısaca açıklayacak olursak, özel fonksiyon tuşlarıdır. Bu tuşların görevleri bulundukları programa ve işletim sistemine göre değişir. Mesela Dos işletim sistemi ile Win Xp işletim sisteminde hatta Win98 ve Win ME işletim sistemlerinde bile farklılık gösterir. Genel olarak Dos, Win98,Win Me işletim sitemlerinde aynı görevi yerine getirirlerken, Win XP de ise görevleri farklılıklar gösterir. Bunları aşağıda göreceğiz.

“F1 tuşu” İle ekrana yardım menusu çağrılır.(Windows Xp işletim sisteminde en son girilen komut karakter karakter ekrana çağırır.)

“F2 tuşu” En son girilen komutu karakter karakter ekrana çağırır. .(Xp işletim sisteminde “Kopyalanacak son karakteri g”) diye bir komut ekranda belirir.

“F3 tuşu” Dos ortamında bilgisayara en son girdiğimiz komutu karakter karakter ekrana çağırır.(Xp işletim sisteminde en son girilen komutu bir bütün olarak ekrana çağırır.)

“F7 tuşu” Dos ortamında çalışırken bilgisayara girilen tüm verileri ekranda listeler

“F8 tuşu” Dos ortamında çalışırken bilgisayara girilen karakterlerden veya komutlardan ekrana çağırmak istediğimizi satır numarasını vererek ekrana çağırırız.

Diğer tuşlarsa programa göre farklı görevler yerine getirirler.

“Rakam tuşları” : Üzerinde bulunan rakamları kullanmamızı sağlarken aynı zamanda üzerlerindeki ikinci ve üçüncü karakterleri de Ctrl, Alt ve shift tuşları ile ekrana çağırmamızı sağlarlar.

“Print Screen”:Ekranda bulunan verileri yazıcıdan alır. Ekranda bulunan tüm verileri yazacağından alacağından kartuşumuzun erken bitimine yol açar, gerekmedikçe kullanımı tavsiye edilmez.

“Pausebreak”:Uzun zaman alan işlemlerin gerçekleştirilmesinde veya yazdırma esnasında oluşabilecek hataların giderilmesinde, oyun oynarken oyunu durdurup aynı yerden tekrar başlamak gibi, yapılan işlemi durdurup tekrar aynı yerden devam etmemizi sağlar. Örnek müzik setindeki “Pause” tuşu gibi

“İnsert”:Çalışma dosyamızda gerek satır gerek sözcük gerekse herhangi bir bölüme unutulan bir karakteri veya veriyi girmemiz için boşluk açar. Aksi halde girilen veri, önünde bulunan verinin üzerine yazarak önündeki verinin farkına varmadan silinmesine yol açar. İnsert tuşu bu gibi veri kaybına yol açacak hataları önler.

“Home” :Dos işletim sisteminde çalıştığımız sayfada veya herhangi bir programda çalışırken imlecin sayfa veya satır başına gitmesini sağlar.

“End” : Dos işletim sisteminde çalıştığımız sayfada veya herhangi bir programda çalışırken imleçin sayfa veya satır sonuna gitmesini sağlar.

“Page Up”:Çalıştığımız dosya içerisinde sayfaları birer birer ileriye doğru çevirmemizi sağlar. Örnek olarak bir kitap veya defteri düşünelim sayfaları ileri veya geriye doğru nasıl çeviriyoruz.

“Page Down”: Çalıştığımız dosya içerisinde sayfaları birer birer geri çevirmemizi sağlar.

“Delete” :Cursor üzerinde bulunan karakteri siler bir gerideki karakter silinen karakterin yerine gelir. Tuşa basmaya devam edersek silme işlemi de devam edeceğinden alt satır bir üst satıra çıkacaktır.

“Num Lock”:Klavyenin sağ köşesinde bulunan rakamların sol üst başlangıcında yer alır, ışığı yanınca rakamların çalışmasını sağlar, tekrar bastığımızda ışığı söner ve rakam tuşları çalışmaz o zamanda üzerlerindeki karakterleri yazmaya devam ederler.

“Enter”: image004 Verilen en son komutu uygular. Uygulama komutu verildikten sonra artık geri alma imkânı yoktur. Aynı zamanda imleçin bir alt satıra inmesini sağlar

Backspace”: Her dokunuşta cursor önünde bulunan karakteri siler, şayet tuşa basmaya devam edersek silme işlemi de devam eder. Önündeki karakteri silerken üstündeki karakter yerinde durur.

“Tab “: image005 Her dokunuşta cursor soldan sağa doğru sekme noktaları arasında hareket ederken aynı zamanda ekranda boşluk açar.

Capslock” :Basınca ışığı yanar ve bilgisayarımız büyük harflerle yazmaya başlar. Tekrar basınca ışığı söner bu seferde bilgisayarımız küçük harflerle yazmaya başlar.

“ Shift”: Bilgisayarımız küçük harfle yazarken shift tuşuna basıp yazarsak büyük harflerle yazmamızı sağlar, büyük harflerle yazarken shift tuşu tersi işlem gerçekleştirir. Ayrıca shift tuşu özel amaçlı bir tuş olup rakam tuşları ve çift karakterli tuşların üzerinde bulunan karakterlerin kullanımında bize yardımcı olur. Tek başına herhangi bir işlem gerçekleştirmez.

“Space bar”:Klavye üzerinde bulunan en uzun tuş olup ekranda Boşluk açmaya  yarar aynı zamanda silme işlemi de gerçekleştirir. İmleç önünde bulunan karakteri siler.

“CTRL + ALT + DEL” kilitlenen sistemi açar eğer iki kere ara vermeden üst üste tıklarsak bu seferde sistemi yeniden başlatır yani bilgisayarımızdaki “Reset” tuşunun görevini yerine getirir. Windows Xp işletim sisteminde ise “Reset” işlemi yerine, yapılan işlemi iptal etmek için bekleme yapar yani sistemi yeniden başlatmaz. Sadece kilitlenen sistemi açar. Eğer sistemi yeniden başlatmak istersek ozamanda açılan pencereden yeniden başlat komutunu tıklarız.

“SHİFT + ?” : Soru işaretini ekrana çağırır.

“ALT + \ “ : \ İşaretini ekrana çağırır.

“SHİFT+ = “ : = İşaretini ekrana çağırır.

“SHİFT + 5 “ : Yüzde (%) işaretini ekrana çağırır.

“SHİFT + &” : & İşaretini ekrana çağırır.

“SHİFT + _ “ : Alt çizgi ( _ ) işaretini ekrana çağırır.

“ Alt + 5 “ : ½ Yazısını ekrana çağırır.

“Alt + $ “ : $ Yazısını ekrana yazar

“Shift + (“ : ( İşaretini ekrana çağırır.

“Shift +)” : ) İşaretini ekrana çağırır.

“Alt + ] “ : ] işaretini ekrana yazar

“Shift +!” : ! İşaretini ekrana yazar.

“Shift + _” :_ İşaretini ekrana yazar.

“Sift + 3 “ :^3 İşaretini ekrana yazar.

“Shift + ‘ “ :’ İşaretini ekrana yazar.

“Shift + ; “ :Ekrana; yazar.

“Yön tuşları” :Okun gösterdiği yönde cursorun hareketini sağlayan tuşlardır.

Bilgisayarda daima:

/ :Bölü (slaj)

* :Çarpı

- :Eksi

+ :Artı

% :Yüzde

< :Küçüktür yazar

Shift+> :Büyüktür yazar.

Shift+0: Ekrana ==== yazar

Win: Windows un kendi özel tuşudur. Başlat menüyü açar. İkinci kez tıklanınca başlat menüyü kapatır.

Scroll Lock: Sistemi kontrol ederek sürücü ve donanımların çalışıp çalışmadığını bize gösterir.

Alt + 3: Ekrana # yazar

Alt+4 :Ekrana $ yazar

Alt+5: Ekrana ½ yazar

Alt+7: Ekrana { yazar

Alt+ 8: Ekrana [ yazar

Alt+9: Ekrana ] yazar

Maus kullanımı:

image006

Bilgisayarda kullanılan donanımlardan ve giriş birimlerinden biri de maustur. Maus, iki tuşlu, üç tuşlu hatta son zamanlarda üstten çevirmeli, beş tuşlu, uzaktan kumandalı olarak çalışanları klavyeye bitişik olanları gibi birçok modelleri vardır. Yaptığı görevde üzerinde bulunan tuşlara bağlı olarak artmaktadır. Belki de ileride klavyenin yerini alacaktır. Bilgisayarın kullanımı maus sayesinde basitleşirken belki de bu kolaylık bilgisayar kullanıcısının da artmasını sağlamıştır. Sadece amatör kullanıcılar için değil profesyonel kullanıcılar bile birçok işlemin yapılmasında maus kullanmayı alışkanlık haline getirmiştir.

Maus ayarları için “Denetim masası/Maus” seçenekleri ardından açılan pencereden tıklama tuşlarını değiştirmek için, açılan pencereden “Düğmeler” seçeneğini tıklayarak hangi düğmenin etkin olmasını istersek üzerine tıklar seçeriz. Standart olarak sol düğme seçili olur şayet solak alışmışsak o vakitte sağ düğmeyi üzerine tıklayarak seçili hale getiririz ve sol elimizle mausu kullanırız. Yalnız burada şunu bilmeliyiz, seçtiğimiz tuş hangisi olursa olsun o andan itibaren diğer tuş artık çalışmaz. Ne kadar üzerine gidip tıklamaya çalışırsak çalışalım sonuç değişmeyecektir. Sadece bize “Bu Nedir” diye soru soracaktır.

İmleci değiştirmek için Aşağıdaki resimde de görüldüğü gibi “Düzen” butonu altındaki menüyü açar oradan bir örnek seçeriz. Buradan da istersek sağ alt köşede bulunan “Göz at” düğmesini tıklar açılan pencereden istediğimiz seçeneği alır “Aç” komutu ile ekrana çağırır “Uygula” butonunu tıklarız. Seçtiğimiz örnek ekranda imleç olarak kalacaktır. İstediğimiz seçenekleri alır bilgisayarımıza uygularız.

image007

Eğer bilgisayarımızda Mausun işaretçi izlerini görmek istersek açılan maus penceresinden “İşaretçi seçenekleri” komutunu tıklayıp istediğimiz seçeneği aktif hale getirelim artık işaretçi izleri ekranda görünecektir. Boyunu, duyarlılığını yine aynı pencereden ayarlarız.  

Bilgisayarımızda kullandığımız mausun imleç hareketleri veya seçenekleri yanında birde tıklama hareketleri bizim için önemlidir. Şimdi de tıklama hareketlerini öğrenelim.

Mausun hareketleri:

Mausun üç türlü hareketi vardır.

Tek tıklama: Sağ veya sol tuşla yapılan tek tıklama, seçim yapar.

Çift tıklama: Üzerine tıklanan programı, klasörü açar, çalıştırır.

Sürükle ve bırak: Seçilen unsuru (dosya, klasör, resim, müzik vb) bir yerden başka bir yere sürükleyip bırakma (taşıma) işlemini gerçekleştirmemizi sağlar. 

RAM  ROM 

Bilgisayarımızın belleğidir. Kısaca tanımlayacak olursak: 

Rom:  Kalıcı bellek. Bilgisayarımızın açılışından kullanılır hale gelinceye kadarki çalışmasını sağlayan programları barındıran bellektir. Bu bellekteki bilgiler üretim aşamasında bilgisayarımıza yüklenir, silinemez ve sürekli bilgisayarımızda kalır. Kullanıcının herhangi bir müdahalesi söz konusu değildir. Arızalanması durumunda yapılabilecek en akıllı işlem en yakın yetkili tamir servisine müracaat etmektir. 

Ram:  Geçici bellek. Buradaki bilgiler geçicidir. Kullanıcı tarafından çalışma esnasında bilgisayara yüklenen bilgilerin saklandığı ve kullanıcının her türlü çalışmasını gerçekleştirdiği bellektir. Bilgisayar kapatılınca mevcut bilgiler silinir gider. Bilgisayar açılınca istenen bilgiler tekrar ekrana çağrılarak kullanılır. Zaman zaman bilgisayarımızda bir arıza olmamasına rağmen Mausun çalışmadığını bilgisayarımızın çok ağır çalıştığını görürüz. Bunun nedeni Ram ın kapasitesinin dolmuş olmasıdır. Ekranda bulunan her türlü veri ve yapılan her işlem ram da yer kaplar. Buda gerekli boş alanın tükenmesine yol açar. 

image008

 Sonuçta da bilgisayarımızın hızı düşer bu nedenle Bilgisayarımızın Ram ı ne kadar büyük olursa bilgisayarımızın hızlı çalışması için o kadar iyidir. Ram küçüldükçe bilgisayarımızın hızı da azalacaktır. Daima bilgisayar alırken ram in büyük olmasına dikkat edeceğiz. Tabi ki ram yanında işlemci hızı da buna paralel olarak yüksek olmak zorundadır. Ayrıca bilgisayarımızın ramının düşmesi yani belleğin azalmasına karşılık bir takım programlar kullanılabilir. Bu programlarla ram sık sık kontrol edilerek gereksiz dosyaların silinmesi ve mevcut dosyaların sıkıştırılarak ram da boşluk açılması sağlanır. Bu şekilde de bilgisayarımızın belleği açılarak bilgisayarımızın hızı artırılabilir. 

..

...

Lütfen Paylaşalım

.

site ekle site ekle http://www.iyisayfa.net/